Sunday, December 5, 2010

天山雪莲酵素 Snow lotus enzyme

托朋友的福 非常谢谢雯雯
我拿到了天山雪莲的酵母
今天晚上正式的
酝酿我的第一瓶天山雪莲酵素

在网上是读到说
雪莲酵素是很好的 medicinal properties
可以治疗和提高人体健康
我一都很注意养生虽然嘴馋喜欢 吃快餐煎炸食物
也有喝酵素的习惯
所以这次试酝酿雪莲酵素
希望可以成功

也因为妈妈一向身体比较薄弱
希望这酵素可以帮助到
让她可以健健康康

材料的比例 Ingredients
水 3 : 雪莲酵母 1 : 印度黑糖 1
Water 3: Snow Lotus yeast 1: Indian black sugar 1

她说用 Molasses 做的很好喝
我在家也是吃 Molasses 的
所以我不用印度黑糖
改用Molasses

朋友教我的做法是:


1. 用一半的水溶解黑糖
Dilute black sugar with some water



2. 把雪莲酵母洗干净我用玻璃容器
尽量洗掉之前的黑糖
再用塑料过滤器滤干雪莲酵母
冲洗雪莲酵母的水
可以用来洗澡或其他的漱洗用途
不过我忘记收起来
心痛 ing


Clean snow lotus yeast with clean water to wash off black sugar used previously to harvest the enzyme
Only use plastic or glass container

Use a plastic filter to filter the yeast
May keep the rinsed water for bath or other usage



3. 把干净的雪莲酵母加进干净的玻璃容器
再用布咖啡过滤器过滤已经溶解的黑糖
再和其余的水一起加进玻璃容器

Pour in the cleaned snow lotus yeast into a clean glass container
Add in the diluted black sugar by using a cloth coffee filter
and add in the remaining water



4.用干净的布包好瓶口
再用干净的塑料袋包好瓶口
我有开个小孔让酵素可以呼吸
用塑料袋包瓶口
是想避免酵素会沾到灰尘等等

Use a piece of clean cloth as the lid
And use a piece of clean plastic wrapper to cover the lid to avoid dust etc to get contact with the enzyme
Remember to leave some room and not to wrap the lid too tight

全部过程
都不可以接触到铁和油的用器谢谢网友留言提醒
Remember to avoid the enzyme to contact with metal and oil

朋友有说
要贴佛号南無阿彌陀佛在瓶子上
所以
我打印了佛号
再转方向的粘在瓶子上
再耐心的等3天或72小时谢谢网友提醒我在之前写错了
就可以收成
祝我成功

收成的时候
酵母会发酵多一倍
酵母可以洗干净
收在冰箱最多收三个月
酝酿好的酵素
要收在玻璃瓶
再用木塞或塑料盖关好

Keep the enzyme in glass bottle with plastic lid or cork
The remaining yeast
can be kept in the fridge for up to 3 months

有成功酝酿雪莲酵素的朋友
假如我有那个步骤是疏忽
或需要改善的
请多多指教
谢谢感恩









0 个鼓励:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails